CLICK!

Followers

Sunday, November 28, 2021

November 28, 2021



Ya... Kami memang kontras.

 Sungguhpun kontras... 27 tahun, okey!


#UlangtahunPerkahwinan











Saturday, November 27, 2021

November 27, 2021



♫ Tergamaknya dirimu menghiris hati ku... 

Tidakkah dihati mu punya perasaan... 

Sampainya hati mu... PIJAK KEPALA ku... ♪ 



(Orang lama... nyanyi lagu lamalah kan...? Huhuhu...)













Friday, November 26, 2021

November 26, 2021



Lori di belakang sana... 

Tepinya nampak sempura. 

Tapi atasnya koyak bocor segala. 

Namun sebenarya ia mencerminkan kita.  

Yang selalu sangka diri sempurna. 

Tapi tak sedar kelemahan tetap ada... 

Salam Jumaat semua!













Thursday, November 25, 2021

November 25, 2021



Agak-agak apakah dialog motor hitam tu...? 

A) Ada aku kisah?

B) Aku motor, bukan aku tahu baca.

C) Eleh... Eja 'PARKING' pun salah....













Wednesday, November 24, 2021

November 24, 2021



Apa yang orang takut sangat ni...? 

Tengok! 

Uncle cucuk di atas bahu dan balik rumah dengan picagari tu masih terpacak lagi..! 

Bagaimana? Boleh?

Inilah contoh lelaki perkasa! 

Baahaha...! (Gelak  jin)













Tuesday, November 23, 2021

November 23, 2021



Eh? Kalau terus 'tunjuk' sijil vaksin saja tak bolehkah....?

Nak kena buat 'pameran' semua bagai...?

Eh? Baahaha...!













Monday, November 22, 2021

November 22, 2021



Batang lemang tak kelihatan... 

Kebun? Jauh sekali... 

Patutlah orang selalu berpesan... 

Jangan terpedaya dengan iklan...













Sunday, November 21, 2021

November 21, 2021



Coretan di dinding membuat resah

Resah hati pencoret mungkin ingin tampil

Tapi lebih resah pembaca coretannya

Sebab coretan dinding

Adalah pemberontakan kucing hitam

Yang terpojok di tiap tempat sampah

Di tiap kota














Saturday, November 20, 2021

Friday, November 19, 2021

November 19, 2021



"Awak! Tengok ni! Kejadian pelik!" 

"Apa yang pelik?" "

"Ni haa... Pokok kaktus awak boleh tumbuh macam ni! Ajaib ni!" 

"Alah... Awak tu yang tak pernah peka, memang pokok kaktus tumbuh macam tu..." 

"Alamak, malunya aku...!" (Bisik dalam hati...)













Thursday, November 18, 2021

November 18, 2021



Wah wah wah! 

Waktu nak makan, pandai cari tempat yang boleh duduk santai-santai... 

Selepas makan, tinggal botol dan bekas makanan macam tu saja. 

Phuiii...! 


Ha! Kan dah kena Phuiii sedas! Baahaha!













Wednesday, November 17, 2021

November 17, 2021



BILA TENGOK DARI JAUH: 
Eh apa tu? Karipap warna hijau?

BILA TENGOK DARI DEKAT: 
Ohh... Dinosaur! Comelnya..! Rasa nak makan dinosaur tu!

Baahaha...! 

#TipahTertipu 













Tuesday, November 16, 2021

November 16, 2021



Eh, taklah...

Lipas yang ada masalah dengan uncle... 

Mana taknya... selalu kena sembur dengan racun! 

Pssssttttt! Psssstttt! Baahaha!













Monday, November 15, 2021

November 15, 2021



Uncle terjumpa lagi lori tunda menarik kereta hingga terbang. 

Dulu uncle pernah jumpa DI SINI

Tapi masa tu rambut uncle masih hitam... 

Baahaha...!













Sunday, November 14, 2021

November 14, 2021



Rasa macam dah 100 tahun tak menonton wayang di pawagam. 

Bagaimana malam ni? 

Jadi atau tidak?

(Yalah... orang tua tengok hero tualah...)











Saturday, November 13, 2021

November 13, 2021



Sebab 'corak cakar ayam' ni letaknya di kereta, 

Ia nampak kotor dan tiada nilai. 

Cuba 'corak cakar ayam' ini letaknya di atas kanvas di dalam galeri... 

Ia adalah hasil seni yang bernilai puluhan ribu...!













Friday, November 12, 2021

November 12, 2021



Gugur buah = Biasa dengar. 

Gugur rambut = Biasa dengar. 

Gugur talak = Biasa dengar. 

Gugur ekzos... = Ini jarang dengar..!













Thursday, November 11, 2021

November 11, 2021



Sejuk mata memandang! 

Kreatifnya bila membiarkan pokok melitupi gazebo macam ni. 

Nampak nyaman!

 Yalah... Itu sebab orang lain yang buat...

Tapi cuba kalau uncle yang buat macam ni... mesti orang kata... 

Nampak pemalas! 

Hu hu hu...













Wednesday, November 10, 2021

November 10, 2021



Wah!

 Ini lain macam punya skil parkir, ni... 

(Semoga tiada melibatatkan apa-apa kecederaan... Amin.)














Tuesday, November 9, 2021

November 9, 2021



Kalau tengok awan... Sekejap lagi hujan lebat ni.... 

Masa uncle tulis ni hujan pun dah mula turun... 

Okey... masa untuk tarik selimut... 

(Lambai tangan...)













Monday, November 8, 2021

November 8, 2021



Okey... Sila cemburu! 

Uncle telah pun terima hadiah dari SYAZ RAHIM

Sesuaikan beg hitam ni dengan uncle? 

Siap ada mata iras-iras Toothless

Jom kita terjah blog SYAZ!


#CemburuTak?












Sunday, November 7, 2021

November 7, 2021



Nak nampak hantu?

Caranya ialah menonggeng dan tengok ikut celah kangkang... 

Nak baca papan tanda tu? 

Buat cara yang sama... 

Baahaha...!













Saturday, November 6, 2021

November 6, 2021



Cat masih basah. 

Tinggalkan alat mengecat merata-rata. 

Tin cat tak bertutup. 

Apalah salahnya kalau letak papan tanda "Awas cat basah." 

Kalau uncle terpegang tadi... mahu dengan tangga-tangga tu uncle simbah cat!

(Eh, tergarang pula hari ni...)












Friday, November 5, 2021

November 5, 2021


Kasihan ambulans tu... 

Hari-hari berkhidmat menghantar orang sakit.

Sekarang, giliran dia pula yang 'sakit'... 














Wednesday, November 3, 2021

November 3, 2021



Aiskrim Malaysia yang paling sedap dalam dunia adalah perisa asam boi... 

Ikut selera unclelah.... Baahaha...! 

Jom nyonyot... ! Bismillah!