CLICK!

Followers

Saturday, September 18, 2021

September 18, 2021



Kerabu Manggi? Tak pernah dengar. 

Tapi kalau Kerabu Mangga atau Kerabu Maggi selalulah dengar. 

Namun... 

KERABUKERAN... Pertama kali dengar!













Friday, September 17, 2021

September 17, 2021



Mula-mula tulis FACE MASH. 

Salah.

Padam H 

Jadi FACE MAS

Salah juga...

>_<











Thursday, September 16, 2021

September 16, 2021



Alahai pasar raya ni pun... 

Berilah tali pas yang elok sikit... 

Tali rafia pun dah carik-carik... 

Pas tandas sekolah pun lagi cantik... 

Huhuhu...













Wednesday, September 15, 2021

September 15, 2021



Beginilah uncle... 

Jika ada waktu terluang uncle memang suka rela membantu aunty... 

Contohnya seperti ini. Membersih kipas dinding... 

"La la la..." (Kerja sambil menyanyilah konon)


"Abaaannng! Dah lap kipas belum? Bergambar pula dia!" 

"Ba... ba... baik bos!"

(Alamak! Bentara guru dah berbunyi..!")













Tuesday, September 14, 2021

September 14, 2021



Uish! Banyaknya gambar pencuri yang dirakam oleh kamera litar tertutup kedai ni..! 

Harap-harap gambar uncle tak naiklah lepas ni... 

Apa? Uncle curi apa? 

Uncle curi-curi bergambar...! 

Eh, tak salah, kan? Baahaha...!













Monday, September 13, 2021

September 13, 2021



Di bawah teduhan pokok. Di belakang rel laluan LRT. 

Tiba-tiba di tempat sunyi macam ni ada kerusi belunjur kaki... 

Nak tumpang duduk pun seram... 

Atau nak kena minta 'kebenaran' dulu sebelum duduk...? 

Ish..! Nanti dicap khurafat pula!













Sunday, September 12, 2021

September 12, 2021



Seronok tak terperi uncle tengok jalan belakang kini lancar. 

Sebelum ini di situlah anggota polis berkampung memeriksa kenderaan yang lalu-lalang

Kami yang tinggal berdekatan yang jadi mangsa kesesakan jalan! 

Apa pun terima kasih abang polis (dan kakak polis) kerana manjalankan tugas dengan sabar! 

#salut













Saturday, September 11, 2021

September 11, 2021



Ada orang tanya...

Apakah aktiviti riadah yang uncle paling rindu nak lakukan semula? 

BERENANG! 

Entah bilalah kolam renang awam akan dibuka semula... 


(Dulu uncle selalu berendam di sini sambil cuci mata... Uhuk uhuk uhuk..!)













Friday, September 10, 2021

September 10, 2021



Ini adalah mimpi ngeri untuk aunty... 

Bangun pagi...

Buka pintu... 

Pokok kesayangannya dikais kucing..! 

Patutlah terdengar aunty menjerit "MOCHAAAA...!!" pagi-pagi... 

Baahaha!













Thursday, September 9, 2021

September 9, 2021



Tiba-tiba bersungguh tunggu nak tengok MHI pagi tadi... 

Bukan apa... sebab nak tengok muka anak sendiri walaupun beberapa saat.

 Alaaa... berilah uncle peluang...

Apa orang sekarang cakap?  Nak 'flex' sekejap? 

Baahaha...













Wednesday, September 8, 2021

September 8, 2021



"Bos... WATAWEK mau ka?" 

"WATAWEK? Apa tu?" 

"Ituuuu.." Sambil memuncungkan mulut ke belakang...

"Ohhh... WATER WAX!" 

"Aduh kamu ni! Baahaha...!"













Tuesday, September 7, 2021

September 7, 2021



Alahai... 

Kenapa comel benar lampu warna berputar kedai gunting rambut ni..? 

Dah tinggal suku dari saiz di kedai lain.

Jangan pula kualiti perkhidmatannya juga hanya suku...!

Nanti orang bayar suku baru tahu! 

Baahaha...!













Monday, September 6, 2021

September 6, 2021



Kalau menggunakan penyapu, 

Kita panggil tukang sapu.

Kalau menggunakan 'blower'. 

Kita panggil apa? 

Tukang...?















Sunday, September 5, 2021

September 5, 2021



Uncle dah beli kit ujian kendiri Covid-19 untuk disimpan di rumah.

Kawan-kawan bagaimana?













Saturday, September 4, 2021

September 4, 2021



Bila kali terakhir anda melihat sepanduk Bunga Raya macam ni? 

Dulu memang banyak. Ada saja ada perayaan, mesti sepanduk ini digantung. 

Di sekolah, di balai raya, di surau... Apa juga acara. 

Beza yang ini... ia dicetak di atas kanvas plastik. Yang dulu atas kain ela... 

#nostalgia













Friday, September 3, 2021

September 3, 2021



Panas, hujan, panas, hujan... 

Air pun bertakung dalam kertas panduan bersalut plastik ni... 

Tinggal nak letak ikan... terus jadi akuarium tergantung...! 

Baahaha..!













Thursday, September 2, 2021

September 2, 2021



Ha! Nampak? 

'Plague Doctor' dari abad ke-16 pun datang ke Malaysia untuk ambil vaksin Covid-19. 

Apa alasan kaum anti vaksin di abad ke-20 ni?


(NOTA: Terjumpa 'doktor wabak' ni sewaktu uncle melengkapkan dos kedua vaksin Covid-19 di UM tadi. Apa lagi? Uncle terus ajak dia berswafoto!)













Wednesday, September 1, 2021

September 1, 2021



Hairan, hairan...!

Aunty selalu beli pokok diatas talian. 

Pokonya dihantar di dalam kotak yang dibungkus rapi. 

Tanpa lubang udara dan tanpa cahaya..! 

Selepas EMPAT HARI pokok itu tiba dan kotaknya dibuka... 

Pokoknya masih segar...! 

Dan hingga kini uncle masih kehairanan....













Tuesday, August 31, 2021

August 31, 2021



Pelitup muka khas sempena Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke 64 tahun! 

Ehem... Barulah nampak bersemangat, bukan?

Salam MERDEKA semua!













Monday, August 30, 2021

August 30, 2021



Bagus abang jual air buah belakang lori ni.

Seiap sediakan cecair sanitasi tangan untuk pelanggan. 

Jaga SOP..! Patut dipuji..!

Tapi... 

Kenapa letak atas bumbung lori? 

Uncle tak sampai...! 

Hu hu hu...













Sunday, August 29, 2021

August 29, 2021



Persoalannya...

Perabot yang ada jualan murah? 

Atau kilang perabot yang nak dijual murah? 

#pening













Saturday, August 28, 2021

August 28, 2021



Biasanya jam yang baru datang dari kilang atau dalam iklan 
mesti menunjukkan pukul 10:10...? 

Kenapa ya? Siapa tahu mengapa..?













Friday, August 27, 2021

August 27, 2021



Pagi-pagi tercongok di hadapan tv, 

Menunggu senarai penuh kabinet baharu oleh Perdana Menteri,

Sebelum mendengar, hati berdebar tak terperi,

Selepas mendengar, hati berdebar berubah menjadi hati geli...

:)









Thursday, August 26, 2021

August 26, 2021



Ya! Ini baru adil..! 

Bukan saja anda perlu meyakini kami.  

Kami juga perlu meyakini anda..!


#JomVaksin











Wednesday, August 25, 2021

August 25, 2021



Seram tengok kesan tapak tangan di belakang kereta tu... 

Bukan apa... teringat pula poster filem POLTERGEIST keluaran tahun 1982. 

Kawan-kawan sedang buat apa pada tahun tu?


(Oh ya... Hantar kereta ke kedai untuk mandi setelah lama hanya mandi hujan...)













Tuesday, August 24, 2021

August 24, 2021



"Olololo... comelnya!"

"Apa yang comel?"

"Itik pakai topi keledar merah jambu!" 

"Mana?" 

"Tuuuuu... Dok bertenggek atas topi!"