CLICK!

Followers

Sunday, June 20, 2021

June 20, 2021



Hari ini dapat kejutan dari aunty dan anak-anak... 

Sekotak 'cinta' dari DE' WAN 1958 sempena hari bapa!

Terima kasih kerana buat ayah rasa macam turun dari kayangan! 


#dewanspace










Saturday, June 19, 2021

June 19, 2021



Clandant...? 

Hmm... 

Ooohhh...! 

Kelindan...!!! 

Kelindan lori tuuu...!













Friday, June 18, 2021

June 18, 2021



Minggu lepas. Masuk pasar raya. 

"Ambil pas encik, sila pulangkan waktu keluar." 

Ambil pas, masukkan dalam saku. 

Balik rumah. Seluk saku. 

"Alamak! Lupa pulang pas!" 


Minggu ini. Masuk pasar raya. 

"Ambil pas encik, sila pulangkan waktu keluar." 

Ambil pas, masukkan dalam saku. 

Balik rumah. Seluk saku. 

"Alamak! Lupa pulang pas!"


(Uncle rasa habis PKP ni uncle boleh kumpul sedozen! Baahaha...!)











Thursday, June 17, 2021

June 17, 2021



FAKTA MENARIK: 

Kalau diminta uncle namakan jenis-jenis sayur dibelakang uncle tu... 

Ada kemungkinan hanya dua saja yang betul..!

Tak tahulah ini 'fakta menarik' atau pun 'pengakuan' 

Baahaha!












Wednesday, June 16, 2021

June 16, 2021



Dah mula nampak kesan... 

Kita terlalu lama dalam pandemik.

Hingga ada perniagaan yang terpaksa dilepaskan... 


T_T











Tuesday, June 15, 2021

June 15, 2021



Elok pula susunan koyak-koyak khemah usang ni.. 

Rasaya kalau gantung satu lampu chandelier di tengah-tengah,

Mahu terus nampak macam dekorasi dewan pengantin di hotel lima bintang! 

Kan..?












Monday, June 14, 2021

June 14, 2021



Siapa yang pernah merasa terpaksa ubah suai tempat duduk basikal dia macam ni... 

...dia memang kental...!

(Uncle angkat tangan sebelah!)











Sunday, June 13, 2021

June 13, 2021



Fuh! Bukan calang-calang nak masuk kedai sekarang ni... 

Macam-macam prasyarat perlu dipenuhi..!

 Dulu...? 

Dulu janji ada duit..! 

Itu pun kalau tiada duit boleh masuk! Baahaha..!

#RinduDuluDulu













Saturday, June 12, 2021

June 12, 2021



Maaf ya cik adik... 

Uncle rasa sangat terganggu apabila cik adik merenung uncle sambil menunjuk isyarat yang entah apa maksudnya dengan jari itu...?

Dan yang lebih penting.... 

Topeng mana, topeng..?












Friday, June 11, 2021

June 11, 2021



"Kereta pun boleh bertukar jadi harimau...!"


Uncle rasa kalau PKP disambung lagi, khidmat mencuci kereta tutup... 

Alamat makin berbelanglah semua kereta..!













Thursday, June 10, 2021

June 10, 2021



Aunty sudah divaksin!

Uncle dapat info dari grup WhatsApp antara kesan selepas divaksin adalah ia mampu meningkatkan skil memasak menu yang sedap-sedap...! Yeay!

Moga-moga itu bukan berita palsu!  

Baahaha..!












Wednesday, June 9, 2021

June 9, 2021



Mana-mana pun kita boleh tengok bendera Palestin digantung sekarang ni... 

Tanda solidariti.

Tapi carilah bendera kita yang elok sikit. 

Jangan sampai kita dicap Malaysia koyak!












Tuesday, June 8, 2021

June 8, 2021



Hari ini mak sudah melengkapkan dos vaksin Covid-19 yang kedua! 

Ya! Macam inilah srikandi negara!


#JagaKitaJagaSemua









Monday, June 7, 2021

June 7, 2021



Ini kucing siapa pula yang tiba-tiba datang terus buat macam rumah sendiri ni...? 

Hellloooo..!!!! 'Oyen' siapa yang lari dari rumah ni...?!?!?!

 Nampak macam tak nak balik pun ada! 

#Alahai!











Sunday, June 6, 2021

June 6, 2021



Tak akan ku jadi 

Pengemis cinta mu 

Akan ku buktikan 

Kepadamu....


*Eceh!


(Pengemis CInta / Ella)












Saturday, June 5, 2021

June 5, 2021



Amboi! 

Siap guna langsir ropol-ropol untuk menghalang cahaya matahari! 

Oh ya... semangat Syawal. :D


(NOTA LAIN: Pisang goreng di sini boleh bikin ketagih, tahu!)












Friday, June 4, 2021

June 4, 2021



PKP 3.0  -->  Kurang keluar. 

Kurang keluar  -->  Tiada cerita menarik. 

Tiada cerita menarik  -->. Latar belakang kosong. 

Aduh..! 


#KesanPKP









Thursday, June 3, 2021

June 3, 2021



CERITA TOPI. 

Hari pertama uncle pakai topi ini adalah pada 28 Mei lepas.

Setiap hari uncle pusingkan sedikit demi sedikit.

Hari ini sudah lengkap satu pusingan. 

Kenapa? 

Kerana ingin meniru gaya kawan baik, Ganaël Portet dalam videonya. (Lihat SINI). 

Dan uncle akan lengkapkan satu pusinagn lagi...

(Jangan lupa tonton video Ganaël Portet yang penuh! Menarik!)









Wednesday, June 2, 2021

June 2, 2021



Wah! Terima kasih SHIDA RADZUAN kerana hantar uncle kad hari raya fizikal ini! 

Uncle rasa macam dah 570 tahun uncle tak terima kad hari raya fizikal..! 

Nostalgia sungguh kali ini! Terima kasih sekali lagi! Yeay!












Tuesday, June 1, 2021

June 1, 2021



Hari ini adalah hari pertama Penutupan Penuh sektor sosial dan ekonomi (Total Lockdown) seperti yang diuar-uarkan dimedia beberapa hari lepas. Tapi pada pengamatan uncle tadi, penutupan kali ni tak 'TOTAL' pun... 

Apa-apa pun syukur masih boleh keluar beli sarapan... Bismillah...












Monday, May 31, 2021

May 31, 2021



Akar dalam pasu ni boleh disamakan dengan pegangan kita. 

Kalau baru-baru tu senang dipengaruh.

Tapi kalau dah bertahun-tahun... memang tak berganjak dah! 

(Tapi perangai buruk tu janganlah dipertahankan pula...!)














Sunday, May 30, 2021

Saturday, May 29, 2021

May 29, 2021




Tak mahu kalah... 

Uncle pun selongkar Tupperware uncle. 

Jeng jeng jeng! 

"Edisi terhad Tupperware Lat The Kampung Boy." 

Cantik bukan?


(NOTA: Uncle bukanlah peminat Tupperware... tapi peminat Datuk Lat.)











Friday, May 28, 2021

May 28, 2021



Tak tahulah ini masalah uncle seorang atau masalah seluruh manusia sejagat... 

Nampak tak tanda harga pada peti sejuk beku tu...? 

Iyaaa! Sudahlah halus! Kalau nak baca terpaksa tertonggeng-tonggeng! 

Tadi nyaris-nyaris uncle nak panjat atas peti sejuk tu...!

Geram betul! Grrrr...!









Thursday, May 27, 2021

May 27, 2021



Tips untuk para suami: 

"Alamak! Lupa bawa pelitup muka! Awaklah turun beli barang! Saya tunggu dalam kereta..."

Licik bukan...? Baahaha...!











Wednesday, May 26, 2021

Tuesday, May 25, 2021

May 25, 2021



Aunty ni tiap-tiap hari mesti nak ambil gambar pokok dia..! 

Masuk 'Insta' lah... Masuk 'story' lah...

Menyampah betul..! 

Cubalah sekali-sekala ambil gambar uncle... kan...?

Huh..!











Monday, May 24, 2021

May 24, 2021



Angkat tong gas macam orang di belakang tu?

 Awal-awal uncle mengaku kalah!

 Bukan malas... tapi reput tulang...! 

Hu hu hu...