CLICK!

Followers

Saturday, June 30, 2018

June 30, 2018


Amboi amboi amboi..!
Tiada tempat lainkah kamu nak lepak?






Friday, June 29, 2018

June 29, 2018


Bila papan tanda dilarang parkir tiada... 
Ahh... papan tanda dilarang merokok pun bolehlah!

Baahaha!







Thursday, June 28, 2018

June 28, 2018


Biasalah... Lagi dilarang, lagi menjadi..!!






Wednesday, June 27, 2018

June 27, 2018


Cakap betul-betul... 
Apakah benda yang pertama sekali terbayang difikiran bila anda baca nama restoran tu...

(Oh ya, teh tarik dia 'kaw' tahu!)







Tuesday, June 26, 2018

June 26, 2018


Agaknya tuan punya kereta ini berpengalaman tayarnya dicuri... 
Sebab tu dia bertindak begini... Siap ada nota amaran, tu!







Sunday, June 24, 2018

June 24, 2018


Yang lucunya ada pula orang yang 'mengaku' mencuri pada poster dompet hilang...

Baahaha...!







Saturday, June 23, 2018

June 23, 2018


UNCLE: "Dik, 'goreng-goreng' ada?"
PELAYAN: "Maaf pakcik, di sini semua 'celop-celop'".

(NOTA: Dialog hanyalah rekaan penulis blog ini sahaja. Baahaha!)






Friday, June 22, 2018

June 22, 2018


Macam ni punya larangan pun ada di Malaysia...?

(Err... Kenapa akhir-akhir ni orang takut sangat dengan beg besar ni? Heh!)





Wednesday, June 20, 2018

June 20, 2018


Jahanam kerusi uncle dikerjakan dek kucing! 
Kuuuuciiiinnngg....!!!! Di mana kau...!! Jangan lari...!!!






Tuesday, June 19, 2018

June 19, 2018


"Jangan Diduduki."
Wah, sopannya amaran... gambar pun macam orang sedang duduk sambil sedang kepit peha..! Baahaha!







Sunday, June 17, 2018

June 17, 2018


Malu nak beri tahu... 
Hari ni pertama kali uncle (terpaksa) menggunakan perkhidmatan Grab...

(Ya... uncle memang ketinggalan...)





Saturday, June 16, 2018

June 16, 2018


Uncle bukan nak berlagak. Tapi kalau macam ni punya harga, nak denda seratus kali pun tidak mengapa! Uncle mampu bayar! Cuma jangan kunci tayar sudah! Baahaha!






Friday, June 15, 2018

June 15, 2018

Salam Aidilfitri

Salam Aidilfitri, maaf zahir dan batin buat pembaca blog BB@40 mahupun yang bunyi ataupun yang sunyi... #KosongKosong


LOKASI: Masjid Saidina Hamzah, Kampung Batu Muda, Kuala Lumpur.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Thursday, June 14, 2018

June 14, 2018


'Jumpa' saja? Mana pergi 'Lagi'nya?
Nanti orang sangka, 'Jumpa duit', 'Jumpa kawan', 'Jumpa masalah'.

Baahaha..!







Wednesday, June 13, 2018

June 13, 2018


Dah nama pun Bazar Ramadhan, dah tentulah sepanjang bulan Ramadhan ya tak? 
Takkan bazar Ramadhan sampai ke bulan Syawal, kot?








Tuesday, June 12, 2018

June 12, 2018


Imejnya dilarang duduk. Penerangannya dilarang masuk...

(Uncle keliru atau dia yang keliru?)








Monday, June 11, 2018

June 11, 2018


Ini amat jarang kita temui. 
Dua simbol kepercayaan yang berbeza berkongsi tempat di atas satu dinding.








Sunday, June 10, 2018

June 10, 2018


Mak ai! Bersepahnya meja! Apalah salahnya selepas makan tolong buangkan sisa ke dalam tong yang disediakan! Bukan susah pun!

(Ehem... Ini gambar waktu sahur pagi tadi ya... Mohon percaya! Hehe)







Saturday, June 9, 2018

June 9, 2018


Sengaja conteng sikit di muka biar nampak macam gigih bekerja....

Baahaha...!





Jun 9, 2018


Ni siapa punya mercun yang mendarat di sini semalam?
Nasib baik tak meletup kereta unlce!

Grrrr...!







Thursday, June 7, 2018

June 7, 2018


Mula-mula uncle hairan kenapa ada wajah Dato Jamal Md Yunos pada papan tanda arah, ni? Datang dekat baru jelas, rupanya ia menunjukkan arah ke restoran milik beliau. Baru uncle tahu...!


He he he...








Wednesday, June 6, 2018

June 6, 2018


Rasa nak turut serta dia tidur menumpang redup di bawah pokok pada tengah hari terik dalam bulan puasa ni... Kalau boleh dekat-dekat berbuka baru terjaga! Hehehe!

(Nampak tak? Klik gambar untuk tumbesaran.)






Tuesday, June 5, 2018

June 5, 2018


Pembinaan amat diperlukan? Pembinaan amat menyusahkan? 
Amat apa, ni...?!?! Cakaplah betul-betul..!

Baahaha...!






Monday, June 4, 2018

June 4, 2018


Nak harapkan gawang gol... gawang gol tiada jaring. 
Nak harapkan pagar... pagar berlubang!

Budak-budak ni memang tak boleh harap!





Sunday, June 3, 2018

June 3, 2018


Petua memutihkan rambut. 
Mula-mula, tabur serbuk lada putih di atas kepala... Kemudian, bla bla bla..

(AMARAN: Jangan tiru aksi lagak ngeri ini!)






Saturday, June 2, 2018

June 2, 2018


Kanak-kanak melihat ikan untuk dilambai-lambai.
Uncle melihat ikan untuk disalai...

(Sedang fikir nak berbuka puasa apa, ni...)