CLICK!

Followers

Saturday, July 20, 2019

July 20, 2019


Kalau uncle terjun dari sini.... agak-agak lepas tak...?









Friday, July 19, 2019

July 19, 2019


Aduh! Dah alang-alang bersihkan iklan haram ni... kenapa tinggalkan pula sisa-sisa ni? Mengapa tak dibuangnya sekali? Sakit mata betul dengan kerja separuh jalan macam ni...!









Thursday, July 18, 2019

July 18, 2019


Kalau ada rakyat Malaysia yang tak suka dengan lori ini... 
...sila jangan mengaku rakyat Malaysia!

#Lori_Milo selamanya...! Baahaha!









Wednesday, July 17, 2019

July 17, 2019


Beli telur yang berjenama... tapi ada kesan tahi! Wek!
Ini yang tak puas hati, ni!










Tuesday, July 16, 2019

July 16, 2019


Rajin sungguh si pengedar iklan ni selit dan susun kad perniagaannya... 
Elok tersusun... tapi sayangnya tiada siapa yang ambil.

Tapi kalau selit duit.. uncle ambil dulu!








Monday, July 15, 2019

July 15, 2019


Peti ais yang sarat dengan bahan yang ditinggalkan di luar kedai memang elok dimangga begini... Tapi asal jangan terhilang anak kuncinya sudah! 

Alamat tak cukup bahan dalam pinggan nanti! Baahaha...! 









Sunday, July 14, 2019

July 14, 2019


Tahukah anda, buah anggur diperkenalkan ke Amerika oleh Sepanyol pada 300 tahun dahulu? Sumber di SINI.

(PENAFIAN: Tiada model yang tercekik sewaktu rakaman gambar ini... Baahaha...!)










Saturday, July 13, 2019

July 13, 2019


Nampak tak betapa bersihnya tingkap uncle cuci? Satu cap jari pun tak nampak!

(Nampak sangat jarang cuci tingkap. Sekali cuci terus masuk blog! Baahaha...!)










Friday, July 12, 2019

July 12, 2019


Aik? Hari tu ada orang racun pokok ni...
Rumput kelilingnya sudah mati. Tapi pokoknya tak mati-mati...

#HairanBinAjaib










Thursday, July 11, 2019

July 11, 2019


Mandikan dulu...
(Lepas ni baru uncle pula mandi... baahaha!)

(#AnehCarwash)






Wednesday, July 10, 2019

July 10, 2019


Pelukis kusyen? Oh itu senang.
Serahkan saja pada kanak-kanak 2 atau 3 tahun... macam-macam corak dia akan lukis nanti... Baahaha...!









Tuesday, July 9, 2019

Monday, July 8, 2019

July 8, 2019


Habuk sudah bertukar menjadi kerak! Ini kalau guna 'wiper' dah tak jalan, ni... 
Harus guna pengikis..! Baahaha!








Saturday, July 6, 2019

July 6, 2019


Aik? 
Luar = Pengurup wang.
Dalam = Permainan kanak-kanak...

(Oh ya... Jangan menilai buku berdasarkan kulitnya... Baahaha!)







Friday, July 5, 2019

July 5, 2019


'Amaran dilarang parkir' memang tidak memberi apa-apa erti di sini... Baahaha...!








Thursday, July 4, 2019

July 4, 2019


Jumpa kereta yang cukai jalan lamanya yang dah terkoyak-koyak...
Uncle faham... betapa susahnya nak tanggalkan pelekat ini...

:D






Wednesday, July 3, 2019

July 3, 2019


Kasihan orang di belakang, tu...  
Agaknya kerana lama sangat menunggu kekasihnya membalas pesanan Whatsapp... Tubuhnya bertukar kaku!

Baahaha....!









Tuesday, July 2, 2019

July 2, 2019


Eh? Apa cerita ni? Elok-elok terbang terlanggar dinding dan mati?

Atau kecewa dan bunuh diri?


#nyamuk








Monday, July 1, 2019

July 1, 2019


Jem di mana-mana...! 
(Jangan sangka jem hanya di jalanraya, okey!)

#grrrrrr








Sunday, June 30, 2019

Saturday, June 29, 2019

June 29, 2019


Jangan main-main. Laut pun nak disingkirkannya..! 
Lepas ni susahlah nak makan ikan!

Baahaha...!







Friday, June 28, 2019

June 28, 2019


Bila ambik anak cuti semester, 
sarat kereta mak engkau...!!!

(Bantal peluk wajib ada tu! Baahaha..!)






Thursday, June 27, 2019

June 27, 2019


Apa? Cari dedak? Maaf, tiada dedak di sini.
Semua bekas kuih raya siap di cuci bersih.

Eh! Silap! Bukan dedak! Serdak! Baahaha...!










Wednesday, June 26, 2019

Tuesday, June 25, 2019

June 25, 2019


Ish kereta ni pun... Janganlah halang laluan tangga tu.
Lebih-lebih lagi ini bukan tempat parkir...!

Mungkin dia tergesa-gesa, tu. Shyyyyyy...!








Monday, June 24, 2019

Saturday, June 22, 2019

June 22, 2019


Sudahlah troli ini dicuri... kemudian rodanya pula dicuri...!
Ini namanya curi atas curi....! 

(Cerita ini hanyalah rekaan uncle sahaja. Baahaha...)








Friday, June 21, 2019

Thursday, June 20, 2019

June 20, 2019


Tapi kalau yang tiada talian saudara tu, nak kena hormat juga? 

Okey, okey.... ini #LawakHambar

Baahaha...!







Wednesday, June 19, 2019

June 19, 2019


Nak tukar kerjayalah... nak berhenti jadi blogger. 
Kalau nak jadi chef rasa-rasa sesuai, tak?

Baahaha...!






Tuesday, June 18, 2019

June 18, 2019


Apa yang pasti orang yang tulis tu yang bodoh sebenarnya..!!

Baahaha...








Monday, June 17, 2019

June 17, 2019


Kalau ikutkan hati nakal uncle... nak saja buka kepala paip tu...

Baahaha....!









Sunday, June 16, 2019

June 16, 2019


Uish! Bahaya kaki terkangkang begini... 

Tak sanggup tengok kalau ada yang tercedera nanti!