CLICK!

Followers

Friday, April 30, 2021

April 30, 2021



Alahai! Bukan main slogan kedai makan ni...!

"SIANG TERBAYANG, MALAM MERINDU."

Macam lirik lagu cinta pun ada!

Baahaha...!!












Thursday, April 29, 2021

April 29, 2021



Hoi kamu berdua! 

Waktu sahur tadi pun kamu berdua ikut bangun sahur..! 

Baru masuk tengahari dah melantak? 

Polis!!!











Wednesday, April 28, 2021

April 28, 2021



1) DAHULU: Dilarang masuk memakai topi keledar. 

2) SEKARANG: Dilarang masuk tanpa pelitup muka. 

3) AKAN DATANG: Siapa boleh ramal...?











Tuesday, April 27, 2021

April 27, 2021



Dia ni kalau tiba waktu 'mengada', macam inilah gayanya! 

Kalau waktu lain... menyombong!











Monday, April 26, 2021

April 26, 2021



Alamak! Terkuat pula bersin uncle tadi... 

Habis tumbang pokok dibelakang tu! 

Harap tuan pokok ni tak nampak! 

Baahaha...!











Sunday, April 25, 2021

April 25, 2021



Depan mata! 

Baru nampak orang awam diberi amaran tentang SOP oleh abang polis! 

Jadi jangan lupa ya kawan-kawan! Kita diperhatikan demi kebaikan!

Sama-sama kita jaga SOP.  

(Juga ingatan untuk diri sendiri...)











Saturday, April 24, 2021

April 24, 2021



Tengok kepala paip ni teringat zaman sekolah dibulan puasa dahulu. 

Memang ditunggu-tunggu waktu nak ambil wuduk supaya sambil wuduk sambil 'glup glup glup'! 

Bukan unclelah... orang lain...! 

Baahaha!











Friday, April 23, 2021

April 23, 2021



Amboi! 

Langsung tiada jarak macam lupa nak tekan 'spacebar'...! 

Bukan manusia saja yang patut ada penjarakan sosial, tahu...! 

Huruf pun sama! Baahaha....!











Thursday, April 22, 2021

April 22, 2021



Ini bukan Awas Kenderaan Panjang! 

Ini Awas Tulisan Panjang! 

Nak tulis huruf G pun tak cukup! 

Baahaha...!











Wednesday, April 21, 2021

April 21, 2021



"Teeetttt...."

"Ya encik? Apa boleh saya bantu?" 

"Err... saya nak minta bantuan..... kewangan." 

"Ha? Boleh ulang sekali lagi?" 

"Cabuuuttttt...."












Tuesday, April 20, 2021

April 20, 2021



Sewaktu uncle tejatuh dari bangunan tinggi tadi, uncle sempat keluarkan telefon dan merakamkan sekeping swafoto untuk kenangan...! 

Okey, tipu... uncle sedang berdiri di bawah jambatan.... 


(Alaaa... Sekali-sekala naj juga kapsyen yang dramatik... Huhuhu..)











Monday, April 19, 2021

April 19, 2021



Yang kanan uncle tu anak. 

Yang kiri uncle tu ibu. 

Jangan pula ada yang cakap... 

"Eh... panjangnya kucing uncle!











Sunday, April 18, 2021

April 18, 2021



Alamak! Tak sempat buat-buat tidur tadi... 

Kan dah kena siang udang! 

Padan muka sendiri! Baahaha!











Saturday, April 17, 2021

April 17, 2021



Bulan puasa tengok ni pun dah tergoda...

Apalah punya iman... iman gred C agaknya!

Baahaha...!











Friday, April 16, 2021

April 16, 2021


Tolong beritahu uncle yang uncle tidak berhalusinasi...!

Disebalik dinding kaca belakang uncle itu ada seekor kuda putih sedang berdiri...! 

Aduh... apalah yang uncle makan sahur tadi...? 

Nampak bukan-bukan hoi..!











Thursday, April 15, 2021

April 15, 2021



Sampah bagi sesetengah orang... kadang-kala rezeki bagi orang lain... 

Nampaknya ada orang bawa balik 'rezeki' yang banyak hari ni...

Syukur...











Wednesday, April 14, 2021

Tuesday, April 13, 2021

April 13, 2021



Semalam kawasan uncle dipukul ribut kecil. 

Hari ini gerai-gerai malang ini ranap menyembah bumi... 

Kasihan... dugaan awal Ramadan...

Semoga mereka tabah.










Monday, April 12, 2021

April 12, 2021



Kalau mereka tinggalkan not kertas... 

...ada faedahnya juga!

 (Pada orang lain uncle tak tahu... tapi sekurang-kurangnya pada uncle! Baahaha!) 











Sunday, April 11, 2021

April 11, 2021



Bila khemah dah sedia didirikan, ini menandakan... 

...Bazar Ramadan tak lama lagi...! Yeay! 


PERINGATAN!: Semoga bakal pengunjung menjaga SOP sebaik-baiknya...

#KitaJagaKita









Saturday, April 10, 2021

April 10, 2021



Datang nak makan... tapi kena lalu gerbang imbas bagai..!
 
Mengalahkan nak masuk kapal terbang! 

Hu hu hu...












Friday, April 9, 2021

April 9, 2021



Nasib baik uncle sedar diri uncle dah tua... 

Kalau tak, mahu uncle panjat dahan tu dan enjut-enjut macam naik kuda! 

Baahaha...!

 #TerkenangZamanKanakKanak










Thursday, April 8, 2021

April 8, 2021



Hari ni upah orang cuci tangki. 

Tengok air yang dibuang amboi mak macam teh tarik..!

Patutlah selama ni uncle mandi rasa macam lepak kedai mamak! 

Baahaha...!















Wednesday, April 7, 2021

April 7, 2021



Baca jangan gopoh, sebut jangan gelojoh... 

Nanti 'Parking Entry' jadi 'PANTRY' pula! 

"Kau tunggu di mana? 

"Ada ni, di 'Pantry'..." 

"Tak nampak pun?"

Baahaha..!!











Tuesday, April 6, 2021

Monday, April 5, 2021

April 5, 2021



Orang lain nampak dua loceng dan satu kotak suis. 

Masalahnya uncle nampak dua biji mata terbeliak dan mulut ternganga...! 

Mungkin uncle terlalu banyak tonton kartun, ni...

Hu hu hu...










Sunday, April 4, 2021

Saturday, April 3, 2021

April 3, 2021



Kussmangat..!! 

Patutlah uncle rasa gementar, macam sedang diperhatikan! 

Rupanya kusyen tempat duduk kereta tu berbentuk kepala kucing! 

Betul-betul saiz kepala orang! Seriau hoi..!!













Thursday, April 1, 2021

April 1, 2021



Agaknya kalau uncle pasang kipas ni di rumah uncle... 

Bukan saja hawa panas hilang... 

Uncle rasa bumbung pun boleh hilang! 

Baahaha...!