CLICK!

Followers

Thursday, February 29, 2024

February 29, 2024



Kalau yang di hadapan tu pemandu. 

Maka yang di belakang ni  penumpang  bos lah kan?


(Alaaa... biarlah uncle berangan sekali-sekala...)








Wednesday, February 28, 2024

28, February 2024



Jangan beri monyet makan... 

atau 

Jangan beri monyet makan tangan anda...? 

Baahaha...!











Tuesday, February 27, 2024

February 27, 2024



Angkat baju sidaian... 

Terjatuh sehelai di atas pokok bunga kertas. 

Uish... Nasib tak baik, boleh luka ni...

(Fikir...)

Nak cedera jari ditusuk duri atau nak cedera kena bebel aunty? 

(Fikir...) 

Durilah...











Monday, February 26, 2024

February 26, 2024



Jangan main-main... 

Uncle baru beli telefon 'lipat' baharu... 

...di kedai runcit, tahu! 

Siapa nak kirim...?











Sunday, February 25, 2024

Saturday, February 24, 2024

February 24, 2024


Ini bukan R&R... (Rehat dan Rawat). 

Ini S&S... (Sunyi dan Sepi). 

Kalau ruang makan dah macam ni... tandas lagilah seram! 

'Tahan' dululah...!











Friday, February 23, 2024

February 23, 2024



Tiada sebarang informasi yang ditawarkan pada sudut informasi di belakang tu. 

Semoga informasi dari uncle ini dapat menambah informasi 
kepada kawan-kawan yang sentiasa dahagakan informasi..! 

Sekian dari pakar informasi anda!











Thursday, February 22, 2024

February 22, 2024



Siapa pernah menghabiskan beratus-ratus jam 
menghadap permainan ini dulu...? 

Orang bersalah sila angkat tangan!











Wednesday, February 21, 2024

February 21, 2024



Hah? Takkan sepinggan saja? 

Kalau jenis uncle ni yang selalunya seperiuk, bagaimana? 

Baahaha...!











Tuesday, February 20, 2024

February 20, 2024



Tiada apa-apa yang menarik yang nak uncle kongsi hari ni. 

Namun swafoto harian jalan terus!

Cak!









Monday, February 19, 2024

February 19, 2024



Dah berulang kali baca, dah...

Tapi... macam ada yang tak kena dengan hari dan waktu, tu...

Hmmm... (sambil urut-urut dagu...)











Sunday, February 18, 2024

February 18, 2024



Kalau takut dilanda ribut, 

Jangan berumah di pulau sebelah,

Dimulut naga lagi ku rebut, 

Ehem... mulut naga patung uncle beranilah...











Saturday, February 17, 2024

February 17, 2024



Aunty letak 'sejambak' sayur maman dalam dakapan uncle. 

"Apa ni?" Tanya uncle. 

"Sayur konvokesyen..." Jawab aunty. 

"Konvo apa?" Tanya uncle lagi... 

"Tuuu... Lepas tolong siang sayur maman tu, kira graduasilah!" Jawab aunty. 

"Addduuuhhh...! Tak sempat lari!" Keluh uncle...










 

Friday, February 16, 2024

February 16, 2024



Siapa masih simpan 'pistol' yang bakal menjadi artifak sejarah ni...? 

Sila angkat tangan..?!











Thursday, February 15, 2024

February 15, 2024



Sudah menjadi rutin.

Sebelum undurkan kereta... 

Tinjau-tinjau dahulu di mana kucing 

Kenapa?

Tengoklah si Mocha tu!!

Dalam banyak-banyak tempat, situ dia tidur!?!?!











Wednesday, February 14, 2024

Tuesday, February 13, 2024

February 13, 2024



Jajan boleh buat ketagih!

Beli bungkusan kecil tak cukup. 

Hah! Terus beli bungkusan besar! 

Puas hati!


NOTA: Bukusan besar tu bukan anak-anak yang habiskan. Tapi uncle..!!








Monday, February 12, 2024

February 12, 2024



Tiada siapa sudi hadiahkan uncle hamper tahun ni... 

Kalau uncle beli satu,

...dan beri pada diri sendiri! 

Tak salah bukan?

Baahaha...!











Sunday, February 11, 2024

February 11, 2024



Timbul persoalan...

Ada kemungkinan tak nama timang-timangan dia memang Keropok..?











Saturday, February 10, 2024

February 10, 2024



Semalam "Pung-pang-pung-pang!" 

Hari ini 'salji merah' melanda! 

Selamat Tahu Baharu Cina dan selamat bercuti!











Friday, February 9, 2024

February 9, 2024



"AIDA MANGKOK" 

Ada dua kemungkinan. 

1) Ada orang marah pada Aida dan lepaskan kemarahan di sini...

2) Aida memang jual mangkuk. 

Kau rasa?  🤣













Thursday, February 8, 2024

Wednesday, February 7, 2024

February 7, 2024



Macam mana rupa 'kerusi sayap' tu ya? 

Macam pesawat? 

Sambil duduk-duduk terus terbang...











Tuesday, February 6, 2024

February 6, 2024



Baju wanita memang aneh-aneh... 

Cuba terangkan pada uncle macam mana nak sarungkan baju tu...?











Monday, February 5, 2024

February 5, 2024



Eh? Eh? 

Dapat bungkusan dari blogger > MULAN...! < (Klik) 

Beliau tulis "Maaf dengan gift yang tak seberapa ini." 

Kita ni dapat rantai kunci dari Madrid ni pun dah melompat-lompat suka! 
Belum campur minyak wangi dan bekas biru tu lagi! Yeay! 

Terima kasih MULAN!

Kawan-kawan yang baca ni jangan lupa cemburu ya!











Sunday, February 4, 2024

February 4, 2024



1) Minyak urut. 
2) Minyak angin. 
3) Pelekat panas. 

Benda wajib yang mesti ada dalam bilik nenek-nenek... 


Tinjau bilik mak tadi... (bisik)











Saturday, February 3, 2024

February 3, 2024



Dilarang memanjat... 

Tapi gambarnya macam gaya orang nak terbang? 

Sepatutnya ditulis dilarang terbang!











Friday, February 2, 2024

February 2, 2024



Ini pertama kali!

Uncle berswafoto dengan cengkerang kura-kura!

Mana kura-kuranya? 

Kalau mengikut penerangan adik manis tadi, kura-kura tu dah lama mati. 

Mana adik manis tu? 

Tuuu... menyorok belakang cengkerang tu! 

Malu masuk dalam foto agaknya!