CLICK!

Followers

Sunday, December 31, 2017

December 31, 2017


Selamat tinggal Ampang Park Shopping Centre. 

15 Mac 1973 ~ 31 Disember 2017







Saturday, December 30, 2017

December 30, 2017


Oh... mungkin 'revisi' datang dari perkataan 'revise.'

 Tapi mengapa hasil carian makna perkataan 'revisi' di laman sesawang DBP mengatakan "Carian kata tiada dalam kamus terkini." ?

#SiapaBolehBeriPencerahanUncleBenarBenarTakTahu 







Friday, December 29, 2017

December 29, 2017


Indah? 

Ini indah khabar dari rupa...!






Thursday, December 28, 2017

December 28, 2017


ISYARAT YANG HANYA ORANG MALAYSIA FAHAM. (2) (1)

Letak botol terpakai di atas bumbung kereta bermakna kereta itu untuk dijual.







Wednesday, December 27, 2017

December 27, 2017


Hari tu terima hadiah kuih-muih sempena hari Krismas... 
Susunan bekasnya pun macam pokok Krismas!

Terima kasih jiran yang baik hati! 
(Aaammm nyam nyam nyam!)








Tuesday, December 26, 2017

Monday, December 25, 2017

December 25, 2017


Idea yang bagus untuk takutkan pencuri...
Letak patung harimau dalam kereta..!

 (Sebenarya uncle yang terkejut tadi! Baahaha!)







Sunday, December 24, 2017

December 24, 2017


Mak ai..! Panjangnya anak kucing ni...! Baka apa ni?

(Okey-okey... itu sebenarnya dua ekor aak kucing.)









  

Saturday, December 23, 2017

December 23, 2017


Hish budak-budak ni... Nak locker... sudah diberi locker. 

 Dah dapat locker perangai pula macam puaka!






Friday, December 22, 2017

December 22, 2017


Tak... ini siapa punya idea gantung sepanduk dalam longkang, ni...?

Agak-agak siapa nak baca..?







Thursday, December 21, 2017

December 21, 2017


Sejak cuti sekolah ni, anak-anak layan anime setiap masa..!
Hingga uncle pun dah kenal siapa Subaru, siapa Rem dalam siri RE: ZERO.

Aduh...!







Wednesday, December 20, 2017

December 20, 2017


Ha! Ini tiba-tiba datang menyondol-nyondol ni mesti nak apa-apa, ni..!

 #AdaUdangDiSebalikBatu




 

Tuesday, December 19, 2017

Monday, December 18, 2017

December 18, 2017


Huruf 'K' tu terbalik... Nampak tak?

(Ya! Mata uncle ni memang sensitif...)







Sunday, December 17, 2017

Saturday, December 16, 2017

December 16, 2017


Cantiknya! 
Kalau zaman sekolah ni, pasti kena 'culik' dan kurung dalam kotak mancis...! 

 #PerangSpider





Friday, December 15, 2017

December 15, 2017


Ayah siapalah tu tak sedar diri...!

Usia dah tua beruban, tapi gaya rambut panjang bertocang!









Thursday, December 14, 2017

December 14, 2017


Aduh! Terbanglah nyawa dia* sekejap lagi. 

Dua lawan satu mana 'aci...!' Kejam sungguh!



(* = lipas)






Wednesday, December 13, 2017

Monday, December 11, 2017

December 11, 2017


AMARAN! Jangan baca dengan menggunakan lidah Melayu!

(Macam-macam jenama ada, bukan?)

 





Sunday, December 10, 2017

December 10, 2017


Eh! Jangan tangkap uncle! Uncle bukan pencuri!

Tuuu... Yang di dalam gambar di atas tu!







Saturday, December 9, 2017

December 9, 2017


Tengok orang tu... Dah tua pun masih nak layan 'midnight'...

(Uncle bukan mengata orang. Tapi mengata diri sendiri! Nampak?! Mana ada orang lain dalam panggung! Baahaha...!)







Friday, December 8, 2017

December 8, 2017


Siapa kata kita di iklim Khatulistiwa ni tak boleh buat manusia salji?
 Siap tak cair sepanjang tahun, tu!

#MalaysiaBoleh







Thursday, December 7, 2017

December 7, 2017


Laaaa... Kasihannya uncle tengok...

...tiada tempat lain kamu lepak..? Dah macam 'anak buangan'

:D


Wednesday, December 6, 2017

December 6, 2017


Masalahnya ini tanda Awas atau Beri Tumpuan...

Siapa pandai-pandai tambah 'No Parking'?






Tuesday, December 5, 2017

Monday, December 4, 2017

December 4, 2017


Ada orang baru parkir BMW di hadapan rumah sudah sombong! Cuba tengok kawan kita ni parkir apa... Selamba okey...!

(Bukan kereta hitam tu! Tu yang di atas tu!)






Sunday, December 3, 2017

Saturday, December 2, 2017

Friday, December 1, 2017

December 1, 2017


Seronok betul bila lalu di 'lorong kopi', ni...

Tengok tu... berapa ramai yang tunggu nak bagi rasa produk percuma!