Followers

Monday, September 25, 2017

September 25, 2017


Nak puji sikit. Baguslah penghuni kawasan ini rajin menanam pokok-pokok hijau walau di koridor yang sempit... Baru segar mata memandang!





 

Sunday, September 24, 2017

September 24, 2017


Hmmm... mungkin mereka nak orang tengok baki wang mereka, agaknya...

#Sinis







 

Saturday, September 23, 2017

September 23, 2017


Baahaha...!
Muka tak puas hati kena mandi seminggu sekali...!






 

Friday, September 22, 2017

September 22, 2017


Aik? Dulu jumpa 'kek dalam botol' ni berwarna oren... (Lihat di SINI)
Hari ini 'kek' dah bertukar warna jernih..?!


Khi khi khi....








Thursday, September 21, 2017

September 21, 2017


Tiap-tiap pagi uncle memang rajin bawa kucing naik kereta...
 Ehem... Bawa naik kereta, tahu! Bukan bawa jalan ronda-ronda dengan kereta!

Baahaha...!







 

Wednesday, September 20, 2017

September 20, 2017


Selalunya kita nampak tulis bas sekolah, tapi van...
 ...yang ni tulis van, tapi kereta...


Baahaha....






Tuesday, September 19, 2017

Monday, September 18, 2017

Sunday, September 17, 2017

Saturday, September 16, 2017

September 16, 2017


Dah lama tak timbang... 
Hasilnya, Tinggi: 167.5 cm / Berat: 77kg

 #Okeylah







Friday, September 15, 2017

September 15, 2017


 Mula-mula baca faham 'Taman Basuh Kereta'...!
Rupa-rupanya bermaksud kawasan parkir untuk tempat basuh kereta...







Thursday, September 14, 2017

September 14, 2017


Hish! Nak 'masuk bingkai' juga dia ni....!

(Enter frame = masuk bingkai. Sesuai tidak terjemahan ini?)









Wednesday, September 13, 2017

September 13, 2017


Ingatkan hanya kulit manusia yang boleh menggelupas...

...rupanya kereta pun sama!






 

Tuesday, September 12, 2017

Monday, September 11, 2017

September 11, 2017


Kalau bulu tangkis sudah sebesar ini...
 ...berapa besar pula batang raketnya...?

#Fuh








Sunday, September 10, 2017

Saturday, September 9, 2017

Thursday, September 7, 2017

September 7, 2017


Alhamdulillah... selamat sampai di kota London!
Yalah, yalah... uncle tipu!


(Eleehh... kalau tiada garisan pintu tu, mesti orang ingat uncle benar-benar di London, bukan?) 









 

Wednesday, September 6, 2017

Tuesday, September 5, 2017

September 5, 2017


Oh... mungkin dia silau hingga tak nampak tanda 'no entry' tu....

#BersangkaBaik







Monday, September 4, 2017

Saturday, September 2, 2017

Friday, September 1, 2017

September 1, 2017


Pertama kali merasai lemang periuk kera siang tadi... Sedap juga!
 (PENAFIAN: Tiada kera yang tercedera sewaktu merakamkan gambar ini.) 


Salam Aidil Adha buat pembaca bunyi dan sunyi BB@40 semua!








Thursday, August 31, 2017

August 31, 2017


Orang gantung Jalur Gemilang, dia pun nak gantung juga... Tapi tak semenggah! Huh!


(Selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke-60, Malaysia)









Wednesday, August 30, 2017

August 30, 2017


ISYARAT YANG HANYA ORANG MALAYSIA FAHAM. (1)

Ranting berdaun ini bermaksud 'AWAS'. Boleh digunakan juga pada kereta rosak, jalan berlubang dan sebagainya.






Tuesday, August 29, 2017

August 29, 2017


Seram rasanya nak hantar kereta basuh di sini...
...papan tanda dah macam poster cerita hantu...!







 

Monday, August 28, 2017

August 28, 2017


Pertama kali tengok lori dirantai seperti anjing...
...agaknya dia nak elak lori ni merayau-rayau mengganggu jiran, kot?

Baahaha...!






Sunday, August 27, 2017

August 27, 2017


Fuh! Nyaris-nyaris Amy Kwan Dict Weng peserta Gimrama Malaysia ditangkap oleh si Mocha! Kah kah kah!

Amy Kwan Boleh! #BangkitBersama







Saturday, August 26, 2017

August 26, 2017


Comel juga... eh, maksud uncle hebat juga Wan Norfaiezah Md Saiuti sewaktu dia 'slide' di hadapan gawang gol tadi!

(MAS vs MYA, Hoki Wanita, Sukan SEA 2017)

#BangkitBersama






Friday, August 25, 2017

August 25, 2017


"Jawatan kosong diperlukan segera"
Eh? Apa yang diperlukan di sini? Pekerjakah? Atau jawatan kosongkah?

#keliru







Thursday, August 24, 2017

Wednesday, August 23, 2017

August 23, 2017


Kita memang galakkan anak-anak kita supaya berfikiran kreatif...

....tapi ini terlajak kreatif..!!







Tuesday, August 22, 2017

August 22, 2017


Tapi mana lauk-pauknya?

Bilis, kacang, timun, sambal dan telur tidak dikira lauk, okey...!






 

Monday, August 21, 2017

August 21, 2017


Ohhh... patutlah sunyi petang-petang, ni...

Mereka sedang ber 'hi-tea' rupanya... 

(...atau hi-milk?)







Sunday, August 20, 2017

Saturday, August 19, 2017

August 19, 2017


Waahh! Hebatlah pelancaran rasmi Sukan SEA 2017!

 (Uncle hanya menonton di rumah... Jadilah, kan?)

#MalaysiaBoleh






Friday, August 18, 2017

August 18, 2017


'Segumpal' anak-anak kucing...

 (Errr... boleh guna penjodoh bilangan segumpal? Tapi memang sedang bergumpal, tu!)







Thursday, August 17, 2017

August 17, 2017


Jangan seronok sangat! 
"Cashless Only" bukan bermaksud "Untuk orang tidak berduit sahaja..."








Wednesday, August 16, 2017

August 16, 2017


Hari ketiga dibawah pengaruh ubat...

Hari pertama dapat 4 jenis ubat. Hari ini ditambah jadi enam!

#aduh







Monday, August 14, 2017

August 14, 2017


"Trrrrrr.... Trrrrrrr.... Trrrrrrrr...."

"Bunyi apa tu di tingkat atas?"

Naik. Jenguk...

"Masya Allah!"

#AnakBujangCuti







Sunday, August 13, 2017

August 13, 2017


Untuk OKU sahaja...
...tapi kereta-kereta ni tiada pun pelekat OKU...

Hmmm...








Saturday, August 12, 2017

Friday, August 11, 2017

August 11, 2017


Punyalah lebat hujan pagi tadi... di luar hanya kelihatan putih!

(...rasa seperti memandu di atas kayangan pun ada!)







 

Thursday, August 10, 2017