Followers

Thursday, June 22, 2017

June 22, 2017


Ini baru betul tempat 'pembuangan', ni.....

 Baahaha...!








Wednesday, June 21, 2017

June 21, 2017


Dah berkarat-karat! 
Bukan hanya kita yang tak nampak ini adalah hentian bas..! Agaknya pemandu bas pun tak nampak!






Tuesday, June 20, 2017

June 20, 2017


Ohh.... Ingatkan hanya kapal dan pesawat saja yang dikendalikan oleh kapten....







 

Monday, June 19, 2017

June 19, 2017


Yeay! Dapat lagi kad hari raya fizikal dari DAYANG DENO!
  Terima kasih kerana tak pernah lupakan uncle!

(Lihat kad hari raya beliau yang terdahulu di SINI dan SINI)









Sunday, June 18, 2017

June 18, 2017


Kemeja T hitam + jenama Coca-Cola.

Hadiah paling 'cool' sempena hari bapa daripada isteri dan anak-anak! Terima kasih kerana layan perangai dan minat ayah yang 'gila-gila' ini...~


\m/








Saturday, June 17, 2017

June 17, 2017


Bahasa Inggerisnya ditulis 'fish finger'
Bahasa Melayunya ditulis 'jejari ayam'

...mesti semasa terjemah dia fikir takkan ikan ada jari... ? Baahaha!
















Friday, June 16, 2017

June 16, 2017


Goreng-goreng panas

atau

Goreng panas-panas?

Mungkin juga goreng-goreng, panas-panas?

(Ahh... lantaklah! Bikin hati panas!)






Thursday, June 15, 2017

June 15, 2017


Peribahasa baru... 
"Sandar sikit-sikit, lama-lama dinding naik berdaki!" 

Eeeuuuwww!






Tuesday, June 13, 2017

June 13, 2017


Ha? Ada jualan murah di seluruh Pudu Ulu?

(Hmmm... kira okeylah tu. Nasib tak baik, ditulis Pudu Ulu for Sale!)







Sunday, June 11, 2017

Saturday, June 10, 2017

June 10, 2017


Laaaa, kasihannya. Yang lain semuanya berteman...
 ...hanya dia yang menyendiri. Dah macam kera sumbang!

(Err... Kalau 'ikan' boleh panggil 'kera' sumbangkah?)






Friday, June 9, 2017

June 9, 2017


Pandai dia pilih parkir... 
Bukan setakat dalam kereta jadi redup... gelap terus!






Thursday, June 8, 2017

June 8, 2017


Warung ini tertutup rapat, maklumlah bulan puasa...
 ...tapi di luar ditulis kini dibuka...

Uncel nak masuk siasatlah sebentar... he he...




 

Wednesday, June 7, 2017

Tuesday, June 6, 2017

June 6, 2017


Dah naik togel dah bulu tangkis ni...
Bukan sebab selalu main.. tapi sebab dikerjakan kucng!

Huhuhu...



Monday, June 5, 2017

June 5, 2017


Fuh! Nasib baik uncle hanya 166 cm... Bolehlah masuk...

 #BuatBuatTakFaham








Sunday, June 4, 2017

Jun 4, 2017


Kus semangat! Sekali pandang macam MRT langgar kereta!

 (Mujur tak terhenti jantung tadi!)





 

Friday, June 2, 2017

June 2, 2017


Fuh! Pertama kali tengok perhentian bas yang dilengkapi sofa untuk menunggu!







Thursday, June 1, 2017

Wednesday, May 31, 2017

May 31, 2017


Opocot!

Entah dah berapa kali dah gadis Shell ni terkejutkan uncle...!!





Tuesday, May 30, 2017

Monday, May 29, 2017

May 29, 2017


Fuh! Siap ada perkataan 'akan datang' macam iklan wayang!

(Errr... atau maksudnya Kak Wok tu yang akan datang ke kedai?)








Saturday, May 27, 2017

Friday, May 26, 2017

Thursday, May 25, 2017

May 25, 2017


Pelik...? Apa maksud papan tanda huruf 'R', ni...?

(fikir sejenak...)

...Ooooohhhh! Huruf P dipalang! No Parking!

 Aduh....!






 

Wednesday, May 24, 2017

Tuesday, May 23, 2017

May 23, 2017


Sebelum 'perang' nafsu bermula...

...kita saksikan 'perang' sepanduk dulu.






Monday, May 22, 2017

May 22, 2017


Mengecat tidak mengapa...

...jangan ada yang ambil kesempatan 'skodeng' sudah...!



 

Sunday, May 21, 2017

May 21, 2107


Banyaknya kunci mangga yang tersadai di sini...

...ni mesti kes gantung satu, anak kunci hilang. Gantung satu, anak kunci hilang... Hingga empat kali...! Baahaha...!




 

Saturday, May 20, 2017

May 20, 2017


Eleeehhh.... Biji mata pun tiada...

...ada hati gantung cermin mata...!






 

Friday, May 19, 2017

May 19, 2017


Mak ai! Kecilnya tulisan... 

Orang tua macam uncle ni seksa nak baca! 
Sudahlah tulisan rendah sampai ke lantai, terbongkok-bongkok nak baca!


#RapidKL








Thursday, May 18, 2017

Wednesday, May 17, 2017

May 17, 2017


Ini jahanam...! 

Kalau ikut arahan 'Laluan Kecemasan' ni, boleh terus langgar dinding!









Tuesday, May 16, 2017

May 16, 2017

Guest #84


Perasan tak?
Orang yang hebat-hebat selalunya berjanggut putih..

( Datuk Ramli Sarip memang rock \m/ )





Monday, May 15, 2017

Sunday, May 14, 2017

May 14, 2017


Beginilah aunty... hari ibu pun menggosok baju.
Nasib baik uncle tolong.... tolong rakam gambar...

 #lari






Friday, May 12, 2017

May 12, 2017


Oh... Baru tahu hari ni adalah 'hari burger'...
 Uncle nak cadangkan hari ni sepatutnya diisytiharkan cutilah...

(Ya... uncle memang pemalas!)







Tuesday, May 9, 2017

May 9, 2017


BERITA NGERI...! 
Sebuah lori hampir tenggelam ditelan bumi...! Jumlah yang terkorban belum dapat dipastikan lagi... 

Sumber: Buletin Hairan