Followers

Thursday, July 27, 2017

July 27, 2017


Ini bukan kategori kereta bercermin gelap lagi, ni...
...ini kategori cermin gelap gelita!

(Orang dalam pun tak nampak luar! Baahaha!)





Wednesday, July 26, 2017

July 26, 2017


Eh, lupalah...
Tadi di B Satu atau Tiga belas Satu? 

Huhuhu....







Tuesday, July 25, 2017

July 25, 2017


Pagi-pagi dah mandi peluh...
 ...tapi nasib baik kesan tayar pancit sebelum keluar rumah... 

 (Lepas ni sah kena mandi semula, ni!)





 

Monday, July 24, 2017

July 24, 2017


Badan ada, kepala tiada.

Apa tu? Hantu? Hish, seramnya!

...bukan. Tu ha! Kepala paip hilang di belakang, tu... 








 

Sunday, July 23, 2017

Friday, July 21, 2017

July 21, 2017


Alhamdulillah. Baru tiba di Perlis... 

(Secara teknikalnya uncle tidak menipu, bukan?)





Thursday, July 20, 2017

July 20, 2017


Kalau ikutkan perangai gila uncle... 
...rasa nak campak payung ni sebab dah lama tak merasa mandi hujan!







Wednesday, July 19, 2017

July 19, 2017


Nak tutup gerai pun ada majlis?

Ingatkan majlis-majlis ni hanya untuk pembukaan gerai...! Hebat!







Tuesday, July 18, 2017

July 18, 2017


Amboi amboi amboi! Tiada tempat lain kamu nak lepak?

 Nama kamu tu Milo! Jangan nanti jadi Milo Ais, baru tahu!







Monday, July 17, 2017

July 17, 2017


Sukar dipercayai lagi mendebarkan! 
Sebuah pesawat berjaya mendarat di atas sebuah trak pikap!







 

Sunday, July 16, 2017

July 16, 2017


Kalau dibuang tanda soalan itu...
 Alamatnya Shaiful tidak beralamat lagi....

:D






 

Saturday, July 15, 2017

July 15, 2017


Tulisan besar sangat..! Kan dah tak cukup ruang untuk huruf  i  di belakang tu....







 

Friday, July 14, 2017

Thursday, July 13, 2017

July 13, 2017


Ini yang malas kerja di rumah, ni...

 ...sebab akibatnya kenyang kuih raya!







Wednesday, July 12, 2017

July 12, 2017


 Kalau uncle serta hanya untuk medal tapi tak nak bertanding boleh? 
Lagipun medal percuma bukan?

#malas






Tuesday, July 11, 2017

Monday, July 10, 2017

July, 10, 2017


Tak nampak pun alat pencegahan AIDS? 

Takkan gula getah, kopi segera dan minuman Eno boleh cegah AIDS, kot?






Sunday, July 9, 2017

July, 9, 2017


Ada kopi campur susu. Ada kopi campur madu. 
Kopi ini campur pingat emas! Ini baru juara!

(Inilah pentingnya koma dan nokhtah...)






Saturday, July 8, 2017

July 8, 2017


Dari jauh uncle sangka ketupat segera...
 ...datang dekat rupanya kotak tisu...

Huhuhu...








Friday, July 7, 2017

July 7, 2017


Siapa-siapa yang hanya kenal buah tapi tak kenal pokoknya, mari sini uncle ajar.

Memperkenalkan... pokok tembikai!

Baahaha...!






Thursday, July 6, 2017

July 6, 2017


Selain mempromosikan makanan, kedai ini juga mempromosikan sebuah negara, sebuah pusat peranginan dan satu jenis bentuk seni pertahanan diri....

:D





Wednesday, July 5, 2017

July 5, 2017


Semalam cerita Coke, tup-tup hari ni 'kawan ketat' datang hadiahkan Coke dari Pakistan... Fuh! Rezeki berganda betul! Terima kasih CYBERIZAL dan isteri!

(Yang botol tinggi tu adalah edisi memperingati Abdul Sattar Edhi, seorang aktivis Pakistan)










Tuesday, July 4, 2017

July 4, 2017


Akhirnya, Coca-Cola tin hijau dalam simpanan uncle!


#CocaColaLife




(Klik di SINI untuk lihat koleksi Coke uncle yang lain.)




Monday, July 3, 2017

July 3, 2017


Kalau ikut firasat profesional uncle...
...papan tanda ini mermaksud, dilarang parkir...

(Bukankah senang kalau buat P berpalang?)






Sunday, July 2, 2017

July 2, 2017


Uncle ni bukan pemain bola... hanya 'berlakon' di padang bola!

 Dan... yang di belakang tu pun sebenarnya bukan padang bola! Hanya gambar!

#TipuAtasTipu






 








Saturday, July 1, 2017

Friday, June 30, 2017

June 30, 2017


Okey, okey uncle mengaku! Sesekali bila terpandang nombor pendaftaran bermula dengan huruf WTF, ia mengingatkan akronim yang agak lucah...

Alaaa... kamu semua pun pernah, bukan? Baik mengaku!






 
 

Wednesday, June 28, 2017

June 28, 2017


Aaauummm..!
Ini mesti laju macam harimau bintang, ni..!

 

(Klik gambar untuk tumbesaran) 








Tuesday, June 27, 2017

Monday, June 26, 2017

June 26, 2017


Apalah erti hari raya kedua tanpa mengunjungi... kedai mamak!
 
"Teh tarik, satuuuuu!"






Sunday, June 25, 2017

June 25, 2017



Salam Aidilfitri



Salam Aidilfitri, maaf zahir dan batin buat pembaca blog BB@40 mahupun yang bunyi ataupun yang sunyi... #KosongKosong


  
LOKASI: Masjid Al-mustaqimah, Taman Cheras Indah, Kuala Lumpur.





















Saturday, June 24, 2017

Friday, June 23, 2017

June 23, 2017



Dah kalau nak baca menu yang di bawah tu takkan sapai nak kena tertonggeng-tonggeng pula?! 

Kok ya pun... janganlah tampal menu tu hingga sama paras dengan lantai!









Thursday, June 22, 2017

Wednesday, June 21, 2017

June 21, 2017


Dah berkarat-karat! 
Bukan hanya kita yang tak nampak ini adalah hentian bas..! Agaknya pemandu bas pun tak nampak!






Tuesday, June 20, 2017

June 20, 2017


Ohh.... Ingatkan hanya kapal dan pesawat saja yang dikendalikan oleh kapten....







 

Monday, June 19, 2017

June 19, 2017


Yeay! Dapat lagi kad hari raya fizikal dari DAYANG DENO!
  Terima kasih kerana tak pernah lupakan uncle!

(Lihat kad hari raya beliau yang terdahulu di SINI dan SINI)









Sunday, June 18, 2017

June 18, 2017


Kemeja T hitam + jenama Coca-Cola.

Hadiah paling 'cool' sempena hari bapa daripada isteri dan anak-anak! Terima kasih kerana layan perangai dan minat ayah yang 'gila-gila' ini...~


\m/








Saturday, June 17, 2017

June 17, 2017


Bahasa Inggerisnya ditulis 'fish finger'
Bahasa Melayunya ditulis 'jejari ayam'

...mesti semasa terjemah dia fikir takkan ikan ada jari... ? Baahaha!
















Friday, June 16, 2017

June 16, 2017


Goreng-goreng panas

atau

Goreng panas-panas?

Mungkin juga goreng-goreng, panas-panas?

(Ahh... lantaklah! Bikin hati panas!)






Thursday, June 15, 2017

June 15, 2017


Peribahasa baru... 
"Sandar sikit-sikit, lama-lama dinding naik berdaki!" 

Eeeuuuwww!