Followers

Tuesday, June 27, 2017

June 27, 2017


Teknologi terbaharu!
Kini kek dijual di dalam botol! 


Khi khi khi...






Monday, June 26, 2017

June 26, 2017


Apalah erti hari raya kedua tanpa mengunjungi... kedai mamak!
 
"Teh tarik, satuuuuu!"






Sunday, June 25, 2017

June 25, 2017



Salam Aidilfitri



Salam Aidilfitri, maaf zahir dan batin buat pembaca blog BB@40 mahupun yang bunyi ataupun yang sunyi... #KosongKosong


  
LOKASI: Masjid Al-mustaqimah, Taman Cheras Indah, Kuala Lumpur.





















Saturday, June 24, 2017

Friday, June 23, 2017

June 23, 2017



Dah kalau nak baca menu yang di bawah tu takkan sapai nak kena tertonggeng-tonggeng pula?! 

Kok ya pun... janganlah tampal menu tu hingga sama paras dengan lantai!









Thursday, June 22, 2017

Wednesday, June 21, 2017

June 21, 2017


Dah berkarat-karat! 
Bukan hanya kita yang tak nampak ini adalah hentian bas..! Agaknya pemandu bas pun tak nampak!






Tuesday, June 20, 2017

June 20, 2017


Ohh.... Ingatkan hanya kapal dan pesawat saja yang dikendalikan oleh kapten....







 

Monday, June 19, 2017

June 19, 2017


Yeay! Dapat lagi kad hari raya fizikal dari DAYANG DENO!
  Terima kasih kerana tak pernah lupakan uncle!

(Lihat kad hari raya beliau yang terdahulu di SINI dan SINI)









Sunday, June 18, 2017

June 18, 2017


Kemeja T hitam + jenama Coca-Cola.

Hadiah paling 'cool' sempena hari bapa daripada isteri dan anak-anak! Terima kasih kerana layan perangai dan minat ayah yang 'gila-gila' ini...~


\m/








Saturday, June 17, 2017

June 17, 2017


Bahasa Inggerisnya ditulis 'fish finger'
Bahasa Melayunya ditulis 'jejari ayam'

...mesti semasa terjemah dia fikir takkan ikan ada jari... ? Baahaha!
















Friday, June 16, 2017

June 16, 2017


Goreng-goreng panas

atau

Goreng panas-panas?

Mungkin juga goreng-goreng, panas-panas?

(Ahh... lantaklah! Bikin hati panas!)






Thursday, June 15, 2017

June 15, 2017


Peribahasa baru... 
"Sandar sikit-sikit, lama-lama dinding naik berdaki!" 

Eeeuuuwww!






Tuesday, June 13, 2017

June 13, 2017


Ha? Ada jualan murah di seluruh Pudu Ulu?

(Hmmm... kira okeylah tu. Nasib tak baik, ditulis Pudu Ulu for Sale!)







Sunday, June 11, 2017

Saturday, June 10, 2017

June 10, 2017


Laaaa, kasihannya. Yang lain semuanya berteman...
 ...hanya dia yang menyendiri. Dah macam kera sumbang!

(Err... Kalau 'ikan' boleh panggil 'kera' sumbangkah?)






Friday, June 9, 2017

June 9, 2017


Pandai dia pilih parkir... 
Bukan setakat dalam kereta jadi redup... gelap terus!






Thursday, June 8, 2017

June 8, 2017


Warung ini tertutup rapat, maklumlah bulan puasa...
 ...tapi di luar ditulis kini dibuka...

Uncel nak masuk siasatlah sebentar... he he...




 

Wednesday, June 7, 2017

Tuesday, June 6, 2017

June 6, 2017


Dah naik togel dah bulu tangkis ni...
Bukan sebab selalu main.. tapi sebab dikerjakan kucng!

Huhuhu...



Monday, June 5, 2017

June 5, 2017


Fuh! Nasib baik uncle hanya 166 cm... Bolehlah masuk...

 #BuatBuatTakFaham








Sunday, June 4, 2017

Jun 4, 2017


Kus semangat! Sekali pandang macam MRT langgar kereta!

 (Mujur tak terhenti jantung tadi!)





 

Friday, June 2, 2017

June 2, 2017


Fuh! Pertama kali tengok perhentian bas yang dilengkapi sofa untuk menunggu!







Thursday, June 1, 2017