CLICK!

Followers

Saturday, May 21, 2022

May 21, 2022



Eja BAHULU, betul...

Eja BAULU, pun betul... 

Nasib baik tak eja BAU LU... 

Nanti GUA tak lalu..!

Baahaha..!











Friday, May 20, 2022

May 20, 2022



Tulisan hijau belakang tu tulis... 

"Mak kata jangan balik lambat." 

Hmmm...

Mesti mak-mak sendiri yang tulis tu! 

Baahaha...!













Thursday, May 19, 2022

May 19, 2022



Parkir. 

Dapat resit. 

Tiba-tiba gatal nak baca resit. 

Eh? Bahasa apa ni? 

Jadi, selepas ini...

Cuba-cubalah baca resit kamu..! 

Tengok bahasa pula yang naik..!

Baahaha..!












Wednesday, May 18, 2022

May 18, 2022



Curi-curi tengok kelas atas talian anak-anak. 

"Hmmm..." Uncle angguk-angguk kepala...

(Sebenarnya uncle tak faham langsung...)

Hu hu hu....











Tuesday, May 17, 2022

May 17, 2022



Pertama kali jumpa dodol yang dibungkus dalam daun palas. 

Sekali pandang macam otak-otak!

Comel  model yang pegang tu  bukan..?













Monday, May 16, 2022

May 16, 2022



Ini bukan sekadar basikal lajak...! 

Ini basikal TERLAJAK terus TERPACAK!

Tak boleh bayangkan bagaimana keadaan orang di sebelah dalam tu!

Sah-sah masuk ICU tu!

>_<












Sunday, May 15, 2022

May 15, 2022



Hai... 

Bagai mana hari ini? 

Kekenyangan sebab hadir rumah terbuka...?


#CakapDenganCermin













Saturday, May 14, 2022

May 14, 2022



"Helo! Abang! Tolong beli gas! Gas dah habis!" 

"Alamak! Err... errr..."

"Okey! Okey! Abang di tempat gaslah ni..." 

"Tengah pilih tong gas  skuba ...!"

#Syyhhhhh











Friday, May 13, 2022

May 13, 2022



Ingat kain buruk bergumpal tadi.... 

Nasib baik tak pungut masuk mesin basuh..!

Kotak dah sediakan, tempat tidur dah beli... 

Sini juga engkau Zzzzzzzz.... 

Bertuah punya kucing!













Thursday, May 12, 2022

May 12, 2022



Haaa... Kan bagus kalau semua lori bersih berkilat-kilat bagai cermin macam ni.... 

Dapatlah juga uncle tumpang 'cermin' tocang uncle ni kemas atau tidak... 

Kalau aunty yang lalu situ... sempat dia calit gincu sedas dua! 

Eh? Aunty juga yang kena! Baahaha...!













Wednesday, May 11, 2022

May 11, 2022



Sekali-sekala naik kereta, 

Duduk di bahagian belakang diri terasa,

Umpama bangsawan mahupun raja,

Walaupun kereta Axia cuma...











Tuesday, May 10, 2022

May 10, 2022



"Aduh... terjumpa pembungkus plastik gelembung."

"Terpaksalah uncle letupkan satu-satu..."  



Siapa ada masalah macam ni? 

Meletupkan pembungkus plastik gelembung adalah tanggungjawab setiap insan!

Baahaha! 













Monday, May 9, 2022

May 9, 2022



Pandai papan tanda ni perli....

Dalam perkataan lain... 

Siapa yang masuk ke jalan mati tu... 

Dia 'tak berapa cerdik', lah kan?













Sunday, May 8, 2022

May 8, 2022



Hai! Tekun menggosok baju kerja nampak? 

Oh lupa... esok hari pertama kerja selepas lama bercuti raya, kan..? 


(NOTA: Tiada kepala yang tercedera oleh seterika panas semasa gambar ini dirakam! Baahaha...! 













Saturday, May 7, 2022

May 7, 2022



"Periuk kukus tu? Lebih 40 tahun sudah pasti!" 

Terang aunty pada uncle tadi. 

"Cap Buaya!" 

Sambung aunty lagi... sambil mengangkat satu ibu jarinya ke atas!

Hari ini periuk itu masih berkhidmat dengan baik!













Friday, May 6, 2022

May 6, 2022



Pagi-pagi singgah di 'tempat kegemaran' untuk bersarapan. 

Eh? Masih cuti raya? 

Atau kita kembali ke fasa PKP...?!

Kalau hari biasa ni nak cari tempat duduk pun susah! 

Nampaknya 'terpaksalah' lepak kedai mamak!


(Sepenarnya memang suka pun lepak kedai mamak! Baahaha!)










Thursday, May 5, 2022

May 5, 2022



Pendandan RAMPUT pun pendandan RAMPUT, lah... 

Kalau pendandan RUMPUT..? 

Nampak gayanya tak lama lagu banyaklah salun rumput!

Hu hu hu...















Wednesday, May 4, 2022

May 4, 2022



Ada dua maksud KEPALA... 

Pertama: 

Kepala yang di atas bahu kita. 

Kedua...

Kepala juga bermaksud; ketua, imam, nakhoda, pemerintah mahupun raja... (RUJUK)


Terpulanglah pada tafsiran masing-masing!














Tuesday, May 3, 2022

May 3, 2022



Kegilaan apakah ini...? 

Malam raya kedua teringin makan mi segera...?!

Jadi tak jadi, ni...?











Monday, May 2, 2022

May 2, 2022

SALAM AIDILFITRI


Haaaaa! Latar belakang macam ni barulah ada suasana raya! 

Salam Aidilfitri buat semua pembaca bunyi dan sunyi blog ini..! 

Maaf zahir dan batin!

Berhati-hati dijalan raya dan kekal selamat!














Sunday, May 1, 2022

May 01, 2022



Hari ini! 

Benda yang paling menggembirakan rakyat Malaysia kini tiba! 

Uncle rasa macam nak keluar masuk, keluar masuk kedai saja hari ni...!

Baahaha...!


(Imbasan kod QR MySejahtera tidak lagi diwajibkan apabila seseorang memasuki premis atau tempat-tempat awam bermula 1 Mei ini, kata Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar.) >SUMBER<













Saturday, April 30, 2022

April 30, 2022



Yeay! 

Akhirnya uncle terima kad hari raya fizikal! 

Terima kasih. SHIDA RADZUAN atas kad yang comel ini! 

Nostalgia sungguh! Jutaan terima kasih!













Friday, April 29, 2022

April 29, 2022



Siapalah yang rajin menconteng pada dinding kaca berhabuk tu... 

Hinggakan tiada lagi ruang yang kosong! 

Rajin sungguh!

Tak tahulah dia nak meluahkan karya seni atau nak meluahkan perasaan! 

Huhuhu...!













Thursday, April 28, 2022

April 28, 2022



Okey... ini memang lucu... 


Agaknya gurauan seperti ini akan menjadi kenangan bila satu hari nanti tiba masa kita semua dah tak perlu memakai pelitup muka lagi...













Wednesday, April 27, 2022

April 27, 2022



Persoalannya... 

Kalau petak A, B dan C diisi dengan kereta... 

Macam mana kereta putih tu nak keluar?


#musykil