CLICK!

Followers

Sunday, September 25, 2022

September 25, 2022



Budak-budak ni... 

Datang bawa bola. Main. 

Senja, balik. Tinggal bola... 

Esok, datang bawa bola lain. Main. 

Senja, balik. Tinggal bola... 

Ulang... 

Lama-lama penuh bola!













Saturday, September 24, 2022

September 24, 2022



Sampainya hati... 

Belakang lori sedang parkir pun mereka campak sampah? 


#kejam













Friday, September 23, 2022

September 23, 2022



AWAS! 

Gerak-geri anda sedang diperhatikan! 

(Nampak tak? Nampak tak?)













Thursday, September 22, 2022

September 22, 2022



Sebenarnya bagus kalau pengendali makanan 
terus memakai pelitup muka macam ni walaupun 
memakai pelitup muka kini adalah pilihan... 

Kan? 

Syabas untuk abang baju kuning!













Wednesday, September 21, 2022

September 21, 2022



Tekan hon, tak nak beralih...

Pasang lampu lagi dia buat tak tahu... 

Hoi! Orang nak gostan kereta ni...! 

Huh! Nak minta dokonglah ni...

Bertuah punya kucing..!!













Tuesday, September 20, 2022

Monday, September 19, 2022

September 19, 2022



Tanpa kapsyen... 

Maaf. Uncle bankrap idea hari ini... 

Namun swafoto mesti jalan terus..!
















Sunday, September 18, 2022

September 18, 2022



"Mat! Tolong cat kedai ni. Biar nampak ceria sikit" 

"Baik bos!" 

(Satu jam kemudian.) 

"Hah!? Aku cakap cat kedai! Bukan cat pokok...!"

"Larrriiiiiiii...!"



NOTA: Dialog ini hanyalah rekaan uncle semata-mata...! Baahaha...!!












Saturday, September 17, 2022

September 17, 2022


Hah..?! 

RESTORAN BAB* ?

Betulkan sikit posisi.

Baca sekali lagi... 

Ohhh...!

RESTORAN BARU...! 


MORAL: Jangan percaya semua yang anda nampak!

Baahaha...!













Friday, September 16, 2022

September 16, 2022



Wah... Rasa macam masuk dalam terowong masa!

Dekorasi pasar raya ni rasa macam suasana kampung dulu-dulu! 

Menarik! 


LOKASI: Pasaraya BIG, Publika.













Thursday, September 15, 2022

September 15, 2022



Roda dua... tapi bukan basikal. 

Naik berdiri... tapi bukan skuter elektrik. 

Harga mahal... tapi boleh naik seorang! 

Ah! Tak jadi belilah...! 


#alasan













Wednesday, September 14, 2022

September 14, 2022



Tolong tidak! 

Apa tidak! 

Kerja tidur saja! 

Nah! Buat bantal lagi bagus!














Tuesday, September 13, 2022

Monday, September 12, 2022

Sunday, September 11, 2022

September 11, 2022


Nampak abang 'mesin gedegang' sedang isi stok...

Maka uncle mundar-mandir di sini sambil buat muka kasihan... 

Manalah tahu abang 'mesin gedegang' simpati lalu belanja kopi setin dua... 

Baahaha...! 



#licik













Saturday, September 10, 2022

September 10, 2022



"Helo, Assalamualaikum..."

"Waalaikumsalam, mak."

"Semalam ada tak mak tertinggal tongkat?" 

"Ada ni ha, mak... selalu sangat tertinggal..." 

"Sengaja! Barulah kerap nampak muka engkau datang sini hantar!" 

"Aduh!" (macam kena lempang!)













Friday, September 9, 2022

September 9, 2022



Mesyuarat atas talian. 

Semua orang matikan kamera. 

Jadi uncle pun segan nak hidupkan kamera. 

Huh...! Penat uncle bersolek tadi...



#menyampah













Thursday, September 8, 2022

September 8, 2022



Hairan... 

Hari panas terik... 

Tiba-tiba uncle terasa dingin menyelubungi... 

Hmmm...

Biasalah... orang beriman memang begitu... 

Eh? Baahahaha..!












Wednesday, September 7, 2022

September 7, 2022



Huih! 

Seriau uncle tengok batang pokok yang tak seimbang tu berhayun-hayun...! 

Lagi seriau tengok kereta dibawahnya...! 


Okey, okey! Efek gorang-goyang tu uncle yang tambah... 
Saja nak bagi kesan dramatik sikit... 

Baahaha...!














Tuesday, September 6, 2022

Monday, September 5, 2022

September 5, 2022



Alahai... siapalah yang reka butang lif ni...? 

Butang yang bawah tu hanya sekaki lebih saja dari lantai... 

Terbongkok-bongkok uncle dibuatnya...!












Sunday, September 4, 2022

Saturday, September 3, 2022

September 3, 2022



Hmmm...

Apa agaknya yang kucing fikir... 

Bila dia tengok buah mata kucing...

Kan?












Friday, September 2, 2022

September 2, 2022



Eh... tak baik tuduh... 

Uncle tidak vandalisme, ya... 

Ini uncle conteng di telefon saja... 



#TolonglahPercaya