CLICK!

Followers

Sunday, April 30, 2023

April 30, 2023



Betulkah apa yang uncle faham ni? 

Lamanya rehat..? 

Ohhh... agaknya pilihan kot?











Saturday, April 29, 2023

April 29, 2023



Eh?

 Kenapa tampan sangat hari ni...? 

Oh... 

Uncle pakai batik....




#NakTungguOrangPujiMemangTakLaBaikPujiDiriSendiri









Friday, April 28, 2023

April 28, 2023



Kenapa ya? 

Bila kita sebut perkataan SARAPAN, mesti kita nak sebut PAGI di hujungnya. 

Walhal perkataan SARAPAN tu dah menerangkan maksudnya. 

Tak tahulah... kalau adanya istilah sarapan petang?

Kan?









Thursday, April 27, 2023

April 27, 2023



Uish! Bahayanya restoran ni...! 

Biarkan wayar hidup berjuntai macam ni 
betul-betul di sebelah meja makan! 

Bayangkan kalau ada kanak-kanak yang duduk di sini?











Wednesday, April 26, 2023

April 26, 2023



Kalau Doraemon warna biru putih datang dari negara Jepun...

Doraemon warna hijau kuning pula datang dari mana? 

Kedah?











Tuesday, April 25, 2023

April 25, 2023



Budak-budak bawah umur disuruh pikul pasu sebesar tu? 

Separuh bogel pula tu! 

Cepat hubungi TELEDERA!










Monday, April 24, 2023

April 24, 2023



Aunty pada raya ke-3. 

Bergambar dengan suami = 

Bergambar dengan *sekolah lama = 

Hmmmm....



(*Sekolah Kebangsaan (1) Gombak)











Sunday, April 23, 2023

April 23, 2023



Sebelum cuti raya bos pesan: 

Pintu kunci. 
Tingkap tutup.
Lampu tutup.
Kipas tutup. 
Tengok-tengok ada stu kipas lupa tutup! 

Siap-siap! Cuti rayalah puas-puas!

Sebab kedai buka nanti ada yang nak kena marah dengan bos ni!

;)









Saturday, April 22, 2023

April 22, 2023

Salam Aidilfitri


S: Apakah antara benda yang paling susah di pagi raya? 

J: Memanggil mengumpulkan semua orang untuk foto famili...! 


Selamat hari raya buat kawan-kawan pembaca BB@40 
baik yang bunyi atau yang sunyi! Maaf zahir dan batin!











Friday, April 21, 2023

April 21, 2023



Selamat hari lahir untuk aunty yang ke  XX  tahun. 

Okey... aunty yang suruh padam... 👆











Wednesday, April 19, 2023

April 19, 2023



Inilah sebabnya kenapa aunty tak suka tinggalkan kuih raya dengan uncle... 

Belum apa-apa dah tinggal setengah!











Tuesday, April 18, 2023

April 18, 2023



Semalam jumpa robot di restoran... 

Hari ini jumpa robot di restoran lagi...

Lama-lama kerja kita diambil alih oleh robot! 

Manusia?











Monday, April 17, 2023

April 17, 2023



Olololo.... 

Kasihan, pelayan robot tertidur akibat keletihan kekerja! 


(Okey... jangan buat spekulasi liar ya kenapa uncle berada 
dalam restoran pada tengah hari buta dalam bulan puasa ni!)











Saturday, April 15, 2023

April 15, 2023



Errr... 

'Laptop' tu pun juga komputer kan? 

Mesti maksudnya 'desktop', ni...










Friday, April 14, 2023

April 14, 2023



Van Sekolah? Bas Sekolah? 

Tak peru beza-bezakan...

Realitinya 'Van Sekolah' juga ditulis sebagai 'Bas Sekolah' di badannya. 

Perasan tak?










Thursday, April 13, 2023

April 13, 2023



Pelik...

Semalam ada terima komen dari kawan-kawan blogger 
yang dah tak aktif, untuk pos pada tahun 2018! 

Sah 'spam'!


Hari ini terima komen dari uncle sendiri (?) 
untuk pos pada tahun 2016! 

Takkan uncle nak 'spam' diri sendiri?











Tuesday, April 11, 2023

April 11, 2023



Kuih-muih... uncle boleh elak. 

Nasi biryani... uncle boleh tepis. 

Ayam golek... uncle boleh tangkis. 

Air buah warna warni macam ni... uncle tewas...

Hu hu hu....








Monday, April 10, 2023

April 10, 2023



Uncle tak nak...

Tapi demi menghormati tempat orang... 

'Terpaksalah' uncle minum teh juga... 

Uhuk..!

#Alasan











Sunday, April 9, 2023

Saturday, April 8, 2023

April 8, 2023



Oh..?

Ada juga tempat yang 'raja' tidak dibenarkan masuk? 

Tak cukup rajalah macam ni...!


#RajaBuah











Friday, April 7, 2023

April 7, 2023



Doa sebelum masuk pasar Ramadan. 

"Kau kuatkan dan cekalkanlah iman hamba mu yang maha lemah ini..."  

Amin...










Thursday, April 6, 2023

April 6, 2023



Memang nak kena 'cuci' ni...

Banyaklah engkau punya MEMCUCI...! 

Baahaha..!











Wednesday, April 5, 2023

April 5, 2023



Hari tu: Tiada siapakah yang nak derma kurma? 

Hari ni: Banyaknya orang beri kurma!? Jangan tak habis sudah!











Tuesday, April 4, 2023

April 4, 2023



Tinju orang: Kadang-kadang.

Tinju diri sendiri: Jarang-jarang.

Aunty tinju uncle: Banyaaak-banyaaak...



(Baca gaya macam dialog P. Ramlee dalam cerita Nujum Pak Belalang.)










Monday, April 3, 2023

April 3, 2023



Eleehhh... 

Cabutlah pelekat macam mana pun... 

Kami tetap kenal kamu tu bas sekolah! 

Bak kata orang... 

" Lubang hidung  warna mu tetap ku kenal..!"










Sunday, April 2, 2023

Saturday, April 1, 2023

April 1, 2023



Kerusi di ruang menunggu ni betul-betul sebelah mesin kopi... 

Dia punya bau, punyalah semerbak! 

Kan dah kurus puasa hari ni..!