CLICK!

Followers

Wednesday, January 31, 2018

January 31, 2018


Orang sidai baju banyak-banyak kita biasa tengok. 
Tapi orang sidai tilam banyak-banyak macam ni, kita jaaaaaaraaaaang tengok...! 

#KehidupanAsrama







Tuesday, January 30, 2018

January 30, 2018


Kereta di tempat buang sampah pun kena kompaun... 

Alahai rajinnya...!!







Monday, January 29, 2018

January 29, 2018


Benar kata orang... "Tak tahu lebih baik dari tahu!"

(Selamba pandu kereta walhal cukai jalan sudah tamat tempoh! Bila perasan... pandai pula rasa takut! Baahaha...!)







Sunday, January 28, 2018

January 28, 2018


"Selamat datang ke dalam keluarga." 
 Yang di kanan unlce dari Vietnam dan yang di kiri uncle dari Bangladesh. 
Jutaan terima kerima kasih buat RIO!

Lihat koleksi lain di SINI.





Friday, January 26, 2018

January 26, 2018


Eh, mana aci macam ni? 
Kawan-kawan merentas desa berlari... kamu naik basikal!

Ini tak boleh jadi! Berhenti! Uncle nak tumpang!







Thursday, January 25, 2018

January 25, 2018


Bagus punya kedai..! 
Patutkah penapis minuman dan mop dijemurnya bersebelahan...!

Cheh! Tak jadi uncle nak makan di sini...!






Wednesday, January 24, 2018

January 24, 2018


Benda yang paling 'potong stim' di dalam ini dunia ialah...
Baru nak menjamu selera, lori sampah muncul di belakang!

Fuh! Semerbak!






Tuesday, January 23, 2018

January 23, 2018


Kalau arahan papan tanda itu "Dilarang membuang sampah di kawasan ini."

Bukankah sepatutnya tiada tong sampah di situ...?

#keliru





Monday, January 22, 2018

Sunday, January 21, 2018

January 21, 2018


Terima kasihlah kucing kerana 'menyerikan' pagi Ahad uncle ini dengan bersilat menggunakan penyapu dan mop! 'Hadiah' yang kamu berikan amat bermakna! Huh!

#AdatBelaKucing






Saturday, January 20, 2018

January 20, 2018

 
Siapa pernah mengalami situasi begini?

Konon nak kemas laci ala kadar...  Baru sedar yang selama ini banyak simpan sampah berbanding barang berguna!







 

Thursday, January 18, 2018

January 18, 2018


Oh... rupa-rupanya 'oblong' lawannya 'obolat'

Ha ha ha... kreatif sungguh budak-budak, ni...!




Wednesday, January 17, 2018

January 17, 2018


Adakah anda fikir apa yang uncle fikir...?

Seram! Tak beranilah nak masuk...!





 

Tuesday, January 16, 2018

January 16, 2018


'Salamat'  Datang...?

'Salamat' dalam bahasa Filipina bermaksud 'Terima Kasih'. Atau mungkin maksudnya 'terima kasih datang'? Hmm... Okeylah tu... Baahaha...!

#BersangkaBaik









 

Sunday, January 14, 2018

Saturday, January 13, 2018

January 13, 2018


Alalala... comelnya! Adik tu mengantuk hingga tertidur di dalam troli!
Lebih comel si kakak alaskan tapak tangannya di kepala adik untuk keselesaan!

#SyabasUntukSiKakak





Friday, January 12, 2018

January 12, 2018


Maafkan uncle. Uncle tahu uncle bersalah. 
Mesti kau cakap tiap kali musim hujan, baru teringat nak zirah tempat ini....

#NasibBaikAdaDobiLayanDiri





Wednesday, January 10, 2018

Tuesday, January 9, 2018

January 9, 2018


Uih! Bahaya kalau duduk dekat kipas tanpa jaring penutup keselamatan, ni...!

Takut dia sedut tocang uncle nanti! Jahanam!







Monday, January 8, 2018

January 8, 2018


Kejar sana, kejar sini. Lompat sana, lompat sini.
 Sekarang tiga-tiga dah 'habis bateri.'... Baahaha!






 

Sunday, January 7, 2018

January 7, 2018


Dengan kuasa sakti yang ada pada uncle... maka terapunglah batang pokok ini!

(Okey tipu... sebenarnya batang pokok tu terselit pada pagar dawai tu...)





 

Saturday, January 6, 2018

January 6, 2018



Nah... ambil tisu ini dan keringkan air mata mu... 

(Jangan dia 'NGAP' uncle sudah!)










Friday, January 5, 2018

Thursday, January 4, 2018

January 4, 2018


Ampun beribu-ribu ampun...
Uncle baru tahu, rupa-rupanya kunyit pun ada raja...

(Unce suka warna tema tu!)






Wednesday, January 3, 2018

January 3, 2018


Kalau untuk uncle kena tambah 'KONG' di belakang...

...sebab uncle ni pelahap!

Baahaha...!







Tuesday, January 2, 2018

January 2, 2018


Nak kata pokok rambutan... Bukan. Nak kata pokok pisang... Bukan. 
Nak kata pokok durian... Lagi bukan!

Pokok apa, ni...?!?!?!

(Klik gambar untuk tumbesaran.)




Monday, January 1, 2018

January 1, 2018


Selamat tahun baharu 2018 buat pembaca BB@40 mahupun yang bunyi atau yang sunyi...

Kamu semua memang \m/