CLICK!

Followers

Monday, October 9, 2023

October 9, 2023



Saja nak kongsi. 

Mesti ramai yang tak tahu; 

'Kerbau Pendek' juga bermaksud 'Babi' 

Tak percaya? Klik > SINI <

Haaa..! Kan dah dapat ilmu baharu hari ni..!














27 comments:

  1. Oh di sini memang sebutannya itu uncle. kerbau pendek, atau B2. Maknanya babi. Kalo B1 maknanya anjing. Karena di beberapa kota di Indonesia msh ada yg makan anjing, walo sudah banyak dilarang skr.

    ReplyDelete
  2. Oh iyaa saja nak kasih tahu, kalo uncle datang liburan ke Solo Jawa Tengah, lalu ada kedai makan bertuliskan Sate jamu, jangan makan ya uncle. Itu daging anjing maknanya 🀣🀣.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik! Ini tips paling berguna! Kalau Fann tak bagi tau... ish ish....

      Delete
  3. Kerbau pendek sapa kat belakang tu Uncle?

    ReplyDelete
  4. Kalau uncle nak tahu istilah Cuya pendek bermakna orangnya tersangat comel kikiki

    ReplyDelete
  5. Kerbau pendek = babi? Betul, saya dapat ilmu baru di sini.

    ReplyDelete
  6. lol ingatkan tu bahasa gurauan je haha

    ReplyDelete
  7. dulu jarang dengar orang sebut babi. mesti sebut kerbau pendek

    ReplyDelete
  8. Ooh…saya ingat tu cuma bahasa kiasan je. Rupanya memang ada dalam kamus DBP πŸ˜„

    ReplyDelete
  9. Terima kasih ilmu barunya. Salam kenal, saya follow blognya. ^_^

    ReplyDelete
  10. Kiranya itu bahasa yang sopan sikit kan Uncle.

    ReplyDelete
  11. Tahu sebab dulu masa sekolah rendah pernah ke Medan. Kat Pulau Samosir tu orang Batak letak kerbau pendek bawah rumah. Tour guide kata hati-hati. Adik saya masa tu tak tahu apa apa pergi kejar 'kerbau pendek' tu. Haha

    ReplyDelete
  12. pernah dengar juga... tp biasa laa benda dah lama... mana nak ingat😁

    ReplyDelete